ΠΡΟΒΟΛΗ : Ο ΔΡΑΚΟΣ (1956 ) - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 / 2 / 2014 - 7.30 μμ

ΠΡΟΒΟΛΗ :  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  7 / 2 / 2014  - 7.30 μμ
  Η προβολή γίνεται στο κτίριο που βρίσκεται δίπλα στην είσοδο των πεζών.
         Εθελοντές Αυτοδιαχειριζόμενου χώρου π. Κάμπινγκ Βούλας 
                                              Ο   Δράκος
·
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1956 
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
 99'

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ντίνος Ηλιόπουλος - 
Μαργαρίτα Παπαγεωργίου - Γιάννης Αργύρης - Θανάσης Βέγγος-
Θόδωρος Ανδριακόπουλος - Μαρίκα Λεκάκη - Φρίξος Νάσου - 
Κώστας Σταυρινουδάκης-Μανώλης Βλαχάκης - Κώστας Σπαγγόπουλος - 
Νανά Βιοπούλου - Ζαννίνο - ΑλέκοςΤζανετάκος- Νίκος Τσαχιρίδης - 
Κάσση Τζανέτ - Ανέστης Βλάχος -  Ανδρέας Ντούζος

ΣΕΝΑΡΙΟ: Ιάκωβος Καμπανέλλης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Κούνδουρος

ΥΠΟΘΕΣΗ:
Ένας ανώνυμος υπάλληλος που μοιάζει μ' έναν τρομερό κακοποιό, αντιμετωπίζει την καχυποψία, αισθάνεται κυνηγημένος, αλλά γίνεται αποδεκτός ως «γνήσιος Δράκος» από τους άλλους κακοποιούς και βαθμιαία ενστερνίζεται τον ρόλο.  Ένας ανθρωπάκος στο χάος της ταλαιπωρημένης Ελλάδας, που δεν του προσφέρει δρόμους κοινωνικής και προσωπικής ζωής αλλά ανεπαίσθητα τον παγιδεύει.  Ο κόσμος γύρω του παίρνει μορφή καφκική, απηχώντας το κλίμα μετά τον εμφύλιο πόλεμο και η ταινία με το σύμβολο παρακάμπτει την λογοκρισία, συγχρόνως όμως εκφράζει και το αφελές, στρεβλωμένο όραμα του Νεοέλληνα, που κατά βάθος ανυψώνεται σε τιμώμενη προσωπικότητα και κερδίζει την αγάπη.  Στον αμφίβολο περίγυρο ενός λαϊκού καμπαρέ, μέσα στη διφορούμενη γοητεία της νύχτας, η πλαστή ζωή μοιάζει αληθινή.  Ο εξπρεσιονισμός εξισορροπείται από την ειρωνεία και το παιχνίδι, η τραγωδία από τη σάτιρα.

ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ:
Η ταινία Ο Δράκος προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών - Πειραιώς - προαστίων 
το 1956 και έκοψε 35.784 εισιτήρια.  Ήρθε στην 24η θέση σε 24 ταινίες.
ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάνος Χατζιδάκις
ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Μαργαρίτα Παπαγεωργίου - Πώς τον λεν τον ποταμό
ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Δευτέρα 5 Μαρτίου 1956
Στη ταινία παίζουν η ορχήστρα του Λέανδρου, ο Δημήτρης Φάμπας (κιθάρα), το 
συγκρότημα λαϊκών τραγουδιών Χατζηδάκι και ο Βασίλης Τσιτσάνης.
Η ταινία αξιολογήθηκε από τους ιδικούς σαν η ταινία σταθμός για τον Ελληνικό Κινηματογράφο. 
 Η ταινία σημάδεψε την ιστορία του Ελληνικό Κινηματογράφο.  Μια από της καλύτερες Ελληνικές
 ταινίες όλων των εποχών.  Ο Ντίνος Ηλιόπουλος πρωταγωνιστεί στο καλύτερο ρόλο της καριέρας του.
Δεύτερη καλύτερη ελληνική ταινία όλων των εποχών σύμφωνα με τη ψηφοφορία των ελληνικών κριτικών.  Επιλογή για τη Σινεμυθολογία στο αφιέρωμα του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης στα 100 χρόνια του ελληνικού κινηματογράφου.  Επιλογή στις καλύτερες 50 ελληνικές ταινίες που προβλήθηκαν στο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.  Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Ένα χρόνο νωρίτερα, το 1955, γυρίζεται η Αστυνομική Κωμωδία του Ντίνου Δημόπουλου, "Τζο Ο Τρομερός".  Στην ταινία, πρωταγωνιστούν το τρίδυμο Ηλιόπουλος, Παπαγεωργίου και Αργύρης.  Το επιτυχημένο τους δέσιμο, έδωσε την έμπνευση στον Νίκο Κούνδουρο να τους αξιοποιήσει στην ταινία του Ο Δράκος.  Η μέτρια εμπορική επιτυχία αυτών των ταινιών, θα χαρίσει στον Ηλιόπουλο τον τίτλο του αντι-εμπορικού ηθοποιού, έναν τίτλο που αγωνίστηκε σκληρά να απεμπολίσει ως το 1959, με την πετυχημένη κωμωδία "Το Κοροϊδάκι Της Δεσποινίδος", με παρτενέρ μια λαμπερή Τζένη Καρέζη.
Η ταινία γυρίστηκε στην Ελλάδα και πρωτοεμφανίστηκε στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας. Όταν προβλήθηκε στις ελληνικές αίθουσες το 1956 αντιμετώπισε εμπορική αποτυχία αλλά και επιθετικότητα μεγάλης μερίδας του τύπου.  Είναι χαρακτηριστικό πως οι εφημερίδες της εποχής "Εστία" και "Αυγή", κατηγόρησαν την ταινία ως ανθελληνική ζητώντας την επέμβαση του εισαγγελέα.  Ο Δράκος αναγνωρίζεται σήμερα ως μία από τις σημαντικές ταινίες στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου που συνδυάζει στοιχεία από τον ιταλικό νεορεαλισμό, τον γερμανικό εξπρεσιονισμό αλλά και το Φιλμ νουάρ.  Ανάμεσα στα προτερήματα της ταινίας είναι και η μουσική επένδυση, έργο του Μάνου Χατζιδάκι.
Ο μεγάλος θεατρικός συγγραφέας Ιάκωβος Καμπανέλλης υπέγραψε σε ηλικία 34 ετών το εμπνευσμένο σενάριο της ταινίας "Ο Δράκος".  Η πρωτοποριακή ταινία του Νίκου Κούνδουρου σκηνοθετήθηκε από τον ίδιο σε ηλικία 30 ετών και θεωρείται η πρώτη που ξέφυγε από τον καθαρά ψυχαγωγικό και εμπορικό χαρακτήρα των ταινιών της δεκαετίας του1950, σηματοδοτώντας την απαρχή του επονομαζόμενου νέου ελληνικού κινηματογράφου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου